Интервю с Бисер Вълов - част от кампанията „Добрият пример”

2760 преглеждания

Във всяко едно населено място има хора, които с труда си, с идеите си, с постиженията си ни вдъхновяват. Тези хора трябва да бъдат показвани, да бъдат „добрият пример“ и повод да се усмихваме, заредени с позитивизъм.

За първи път видях Бисер една сутрин в метрото. Бях ентусиазирана за семинара, за който бях тръгнала, а той спеше сладко на една седалка в метрото. Погледнах го и се усмихнах – красив и спящ! Реших, че това е човек, използващ ползотворно всяка минута и се оказах права.

 Седях в залата и очаквах с нетърпение презентацията за социалните мрежи. Изведнъж на сцената се появи „спящият красавец“, оказа се, че е един от лекторите на семинара. Толкова млад и толкова увлекателен, вдъхновяващ и полезен в презентацията си!

Оказа се, че работи в голяма комуникационна компания, живее в съседната община и е лидер в социалните мрежи. Две години след първата ни среща, той все още е така вдъхновяващ, вече собственик на дигитална агенция и академия за обучения по дигитален маркетинг.

-          Представи себе си.

Казвам се Бисер и моята страст е общуването, красотата на комуникацията. Радвам се, че го усетих още преди висшето си образование, за да извървя пътя, който виждам, обръщайки се назад. И най-вече – за да срещна всички тези вдъхновяващи и силни личности, които ме научиха на безброй неща за 10 години.

Имам бакалавърска степен по „Връзки с обществеността“ в Журналистическия факултет на СУ. Магистратурата си също защитих там – „Публична комуникация“. Но повечето от нещата, които са част от живота ми днес, съм научил с любопитство, търсене на информация и съвети от личности, които заслужават уважение. Книгите спестяват много време и дават насоката към знанието и подходите, а хората ни учат как да ги приложим, превръщайки интелектуалното знание в реалност.

През по-голямата част от професионалната ми кариера бях част от екипа на една от водещите ПР агенции в България – За шест години там преминах от най-базовите нива, като стажант, до ръководител на дигиталното звено и стажантската програма на агенцията. За този период искам да кажа едно голямо „Благодаря!“ на целия екип, с който имах щастието да работя. Защото те ме научиха как се случват нещата на практика, станаха главна причина да открия влечението си към дигиталния маркетинг и ми дадоха шанса да работя с клиенти като и много други водещи компании.

Преди три години създадох своя собствена дигитална агенция, която се грижи за интерактивните проекти и социалните мрежи на част от топ брандовете у нас – Тя е особен проект, с нетрадиционно управление и истински се забавляваме от работата си. От около година е в ход и още един мечтан проект – Това е академия за фейсбук маркетинг, която в рамките на курс от 24 учебни часа обучава в детайли и практика всички желаещи да използват възможностите на социалната мрежа.

През останалото си време се стремя да отделям време за близките до мен хора, да се развивам, пътувам и изпълнявам мечтите си. А те са много!

-          Как се насочи към пиара и дигиталния маркетинг?

Попаднах в ПР сегмента като естествено продължение на образованието си. Още първата година в университета започнах да работя в благодарение на среща с един от собствениците на агенцията (Любомир Аламанов), малко настоятелност от мен и много доверие от тях. След това дори не усетих как минаха шест години в постоянно лудо темпо, включващо стотици събития, проекти, срещи, трудности, победи...

Завоят към дигиталния маркетинг също се случи напълно естествено. Още от появата на блоговете в България започнах да съм част от блогърското общество, благодарение на вдъхновението, което получих от една моя колежка в университета – Василена. Създадох един от първите блогове за маркетинг у нас, което направи името ми популярно в тези среди и получавах чести покани за отразяване или участие в повечето професионални събития. След това бях и сред първите хора в страната, които започнаха да използват социалните мрежи за бизнес цели, благодарение на работата си в агенцията. В последствие направих и крачката към преподаването, включвайки се като лектор в повечето дигитални конференции. Усетих, че това е истинското ми влечение и през последните 6-7 години се занимавам единствено с дигитален маркетинг.

-          Какво те вдъхновява?

Хората. Те са нещото, което ме прави най-продуктивен и ме зарежда с неизчерпаем ресурс от енергия. Вярвам, че само любовта създава красота. Добрите резултати винаги са следствие от добри партньори и доза споделена емоция, отдаденост. Насладата, хуморът и играта трябва да са част от общуването, за да изпитвам вдъхновение и желание по пътя към целта.

-          Как се подготвяш, когато трябва да говориш пред много хора?

Честно казано, винаги е различно. Днес динамиката на живота е толкова ускорена, че често буквално нямам време за подготовка и се налага да импровизитам на моменти. Трудно е. Ще дам пример с академията, която водя. Когато стартира курс се налага всеки понеделник и сряда вечер да водя двучасови лекции в продължение на 6 седмици. Неминуемо в някои от тези дни съм леко изтощен или разсеян в края на деня, а пред мен има десетки хора, които очакват да чуят нещо много полезно, практично и простичко обяснено. Рецептата ми е да бъда естествен и да си говоря с тях като с приятели. Не крия умората си понякога, не се превземам, не се мисля за безгрешен. Но когато изляза пред тях, умът ми веднага се събужда и в рамките на лекцията давам всичко от себе си. И хората усещат това. Говорят открито, тръгват си доволни и усмихнати.

-          В „Ерата на вниманието“, когато от всяка посока ни заливат с информация,  кой според теб е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?

Със сигурност аз предпочитам онлайн каналите. Не гледам телевизия от години, не чета вестници, понякога засичам радио в колата или на път. Цялата си информация събирам през онлайн каналите – новинарски сайтове, специализирани сайтове, социални мрежи и следването на лидери в тях, които споделят всичко важно. Единственото нещо, което ми се струва незаменимо от онлайн медиите, са книгите. Предпочитам да ги чета на хартия и с голямо внимание.

-          Как можем да привлечем внимание днес?

Истината е, че е по-лесно от всякога. Има два основни метода – скандал или стойност. Всеки решава за себе си с какво иска да бъде познат и дали да е в центъра на вниманието. Аз предпочитам да съм настрани от скандалното и публичността заради самата публичност. Достатъчно е хората със сходен интерес да ме познават и да им бъда полезен. Затова залагам на стойност. Онлайн каналите и социалните медии са чудесна възможност да достигнеш до много хора и да спечелиш вниманието им, стига да има какво да бъде показано. А в България често е достатъчно да направиш едно единствено нещо по качествен начин, за да си изградиш име – книга, събитие, блог, позиция, иновация и т.н.

-          Какво ще пожелаеш на читателите на новата регионална медия EspressoNews.bg?

Да бъдат любопитни! Това е разширило най-много кръгозора ми и ме е срещнало с хора и ситуации, за които дори не съм мечтал... Пътят към по-доброто бъдеще за всички нас минава през постоянна промяна, търсене и широко отворени очи за вълнуващи отбивки.

И един кратък съвет – да не забравят от къде са тръгнали и кои са били до тях(семейство и близки), както и всеки ден да помагат на хора, които правят нещо със сърцето си.

Интервюто с Бисер Вълов е част от кампанията „Добрият пример”. Целта е да се представят личните истории за успеха и трудностите, пред които се изправят хората, за да поsтигнат мечтите си. Надяваме се тази кампания да вдъхнови нашите читатели по пътя към върха!

Д. В. / Espresso News