Кметът на Люлин: Имаме финансиране за проектиране на пътя, свързващ квартала с индустриалната зона в Божурище (видео)

3670 преглеждания

Кметът на столичния район „Люлин“ Георги Тодоров каза, че е осигурено финансирането за проектиране и отчуждаване на пътя, който ще свърже бул. „Царица Йоана“ с индустриалната зона в Божурище. Думите му дойдоха по време на конференцията „Модели за устойчиво развитие на региона на запад от София“, организирана от фондация „Добрият пример“, в партньорство с Община Божурище.

„Има приет подробен устройствен план (ПУП) за продължаване на булевард „Царица Йоана“ до „Банско шосе“ на запад от кръговото на Околовръстния път. Работи се да се продължи този булевард и да свърже индустриалната зона в Божурище, което е много важно, защото ще отпуши трафика и на индустриалната зона, и на Люлин“, посочи Тодоров във втория панел на конференцията, посветен на околната среда, инфраструктура, свързаност и качество на живот. В него участваха още председателят на Камарата на строителите Илиян Терзиев, кметът на район Връбница Румен Костадинов и бившият министър на околната среда и водите Борислав Сандов. Панелът бе модериран от журналиста от БНТ  Добрина Чешмеджиева.

Конференция

Тодоров добави, че добрата връзка с Божурище е много важна за район „Люлин“ и жителите му. „Припознаваме тази индустриална зона като интегрална част от нашия район, тъй като е икономически двигател за нас“.

Кметът на района каза, че се работи за многоетажен буферен паркинг. Проектът е свързан с изграждането на двете нови метростанции под бул. „Царица Йоана“ до Околовръстния път, които трябва да са готови през 2028 г.

„Определени са имотите и частите от имотите, които са отредени за отчуждаване. Предстои с програмата за отчуждаване на Столичната община догодина да започне процедурата и съответно да бъдат изплатени обезщетения. В момента се финализира изборът на изпълнител и се очаква догодина да започне строителството на двете метростанции“, заяви Тодоров.

Водят се преговори с частен инвеститор за дарение на терен, така че да се обособи паркинг в района на мястото, където бул. „Царица Йоана“ стига Околовръстния път. „Ще е многоетажен буферен паркинг за 900-1000 автомобила“.

„Имаме уверението на Столичната община, че ако процедираме това дарение, ще се намерят средства за изграждане на този паркинг. Идеята е там да стане интермодален транспортен център с автобусите, метрото и паркинга“, добави Тодоров.

Кметът на район Връбница Румен Костадинов заяви, че за района ключови са действията за „Ломско шосе“ и още няколко проекта.

„И към момента текат градоустройствени процедури, а именно приемането на ПУП за частта на „Ломско шосе“. Основната причина за забавянето са обжалвания на живущи в района срещу ПУП-а. Като бъде приет планът, минаваме към проектиране и изграждане, но, за жалост, не мога да се ангажирам със срок“.

Костадинов подчерта, че „от национално значение е изграждането на магистрала „Европа“ и свързването със Северната скоростна тангента“. „След намесата на районната администрация е осигурена връзка с магистрала „Европа“ при село Волуяк. Северната тангента като цяло няма връзка със София“.

На конференцията беше поставен въпросът и за крайградската железница, която ще даде възможност за по-добро свързване между София и населените места на запад. Участниците обсъдиха и идеи за екологични мерки в условията на променящия се климат, както и темите около подобряване на процеса на събирането на отпадъци и такса смет.

Борислав Сандов каза, че е логично София да се разширява в посока на северозапад, което изисква инфраструктурни решения. Той посочи още, че проблем в региона е достъпът до качествена вода. „На запад от София в подножието на Стара планина са основно карстови райони и голяма част от водата попива в дълбочина и това създава трудности. Самата ВиК система е стара и са необходими средства. Деривацията на Петрохан е проблем в перспектива, защото ще окаже въздействие – тя отклонява води на юг от Ком и ги отклонява към Бързия. Откъм опасността от наводнение регионът е пощаден, но винаги трябва да се поддържат горите във Вискяр, Люлин и Стара планина в добро състояние, за да не се случват катаклизми, като тези, които сме виждали в последните години и които, трябва да кажем, ще са все по-чести“, каза бившият министър.

По темата за строителството Сандов добави, че е важно да се следва политика за енергийна ефективност и че държавата и общините трябва да дават пример. Председателят на камарата на строителите инж. Илиян Терзиев призова за създаването на ясни правила в сектора, като акцентира, че е необходимо да има планиране и предвидимост. „Трябват правила и в никакъв случай промени. Прави се застрояване и се следват разпоредбите. Проблемът в нашата държава е, че за едни може, а за други не може. Правила, ред, изпълнение и санкции – това е“, заяви той и добави, че „ние сами трябва да си подредим къщичката“.

Конференцията се провежда с медийното партньорство на: БНТДарик радиоBGlobalb2b MediaEspressoNewsinvestor.bgimoti.net

Партньори на събитието са: Община Божурище, Ролпласт 

EspressoNews

Последвайте EspressoNews във Фейсбук