Спешният телефон 112 навърши 10 години

1610 преглеждания

Приети са 44 милиона сигнала

Спешният телефон 112 навършва 10 години. 44 милиона са сигналите, обработени от служителите на спешната централа, от които 16.3 милиона са реалните повиквания в шестте ситуационни центъра на системата.

Служители на системата споделят в ефира на btv, че стресът да работят на телефон 112 е голям, но мотивацията да помагат на хората е по-голяма. Дневно те приемат над 200 телефонни обаждания. Често се случва обажданията да не са реални и спешни, когато се правят детски шеги например. Това води до забавяне на служителите да реагират на повикванията на хората в беда, допълват от центъра и информират, че недоволството на гражданите от забавяния често е поради подобна причина.

Директорът на дирекция „Национална система 112“ Цветомир Цеков информира, че в момента тече миграция към нови съоръжения, след която 112 ще разполага с по-добра и надеждна система с възможност за надграждане на услугите. Новост, която работи в момента, е получаването на т.нар. e-call. Това е система в автомобилите, при която колата автоматично подава сигнал към 112 в случай на инцидент, без да са необходими никакви действия на шофьора, допълни Цеков.  

EspressoNews
Източник:
btv