Кардам Калчев: „Обективът на апарата е единственото „око“, което не може без да иска да мигне и да изпусне да улови незабравим момент“

4350 преглеждания

С младият продуцент и фотограф разговаря Емануела Димитрова от Ботевград

Кардам Калчев е на 21 години, от София. Следва право в Софийският университет, като същевременно с това работи в продуцентска къща, където участва в създаването на филми и клипoве за споделяне в интернет. Занимава и със сайта AutoRadar.bg - мета търсачка, която позволява с едно търсене в нея да намерите едновременно съответната марка и модел кола във всички сайтове с обяви за коли едновременно. Той прави видеата към сайта, а извън работното си време основно се занимава с любителска фотография. Свири на пиано и китара и пътешества в различни градове с приятели.

Представете се пред читателите на EspressoNews.bg?

В момента съм студент по “Право” в Софийския университет, занимавам се с няколко бизнес проекта, а като хоби заснемам фотографии и видеографии на изоставени места из България.

През изминалата есен снимахте пълнометражен филм, смятате ли да разширите тази дейност и да започнете постоянна заетост с тази насоченост?

Така е, през септември и октомври заснехме пълнометражния филм “Откритие” по едноименната повест на моята колега Таня Мир. В момента работим по втори филмов проект, като създаваме и продуцентска къща, което ще е факт до няколко седмици. Тази дейност ще е едно свежо допълнение към иначе сериозната професия, с която съм избрал да се занимавам - адвокатската.

Как премина снимачния процес и смятате ли, че филмът би пожънал успех в българското кино?

Филмът разказва за една рядко засягана тема от нашата национална история и поради това смятаме, че ще предизвика интерес у българите, а и не само. По отношение процеса на снимането - това е дейност, която си има своите специфики, но колкото и подготвен да си технически и теоретично, винаги има моменти, в които трябва да се импровизира как да се заснеме едни или друг кадър.

Кажете ми кога за първи път проявихте интерес към фотографията и какво означава тя за Вас?

От гимназията снимам и видеографирам моменти от ежедневието ни на ученици и така започнаха първите кадри. За мен, снимането е начин не само да запечатиш спомена, но и да го направиш по креативен и различен начин, така че със всеки кадър да впечатлиш зрителя и да се постигне позитивното въздействие у него от заснетото.

Кой жанр във фотографията Ви харесва най-много и защо?

Като жанрове за своите снимки, мога да посоча любителската и художествената фотография. Те са жанрове, чрез които мога най-добре да изразя усещането си за мястото или обекта, който снимам , и настроенията, които искам да пресъздам със снимката.

Как избирате дестинация за снимките си и какво предимно искате да покажете с тях?

Локациите избирам, като се запознавам с битови истории, разкази на хора, исторически, документални и други източници на информация. С всяка снимка на дадена локация искам да пресъздам усещането за това какво е било - например, ако говорим за изоставено вече място, от което има архивни снимки от времето, когато е било действащо , ще направя ретроспекция към предишния му блясък чрез колаж или наслагване на отминалия във времето кадър върху сегашния, за да се добие представа как е изглеждало мястото преди и сега.

Разкажете ни за някоя ваша интересна или екстремна случка свързана с фотографията?

В повечето случаи снимането на такъв тип места (изоставените) се свързва със срещи очи в очи с различни видове “пазители” и обитатели - от най-милите и невинни животинки до сериозно големи и респектиращи кучета. Въпреки това съумявам да избегна риска и да заснема целта.

Какъв е вашият съвет към начинаещите фотографи?

По-скоро бих го определил като препоръка или “нота бене” - каквото и да искате да снимате (било то видео или снимки), винаги преценявайте дали начините , чрез които ще го осъществите, си заслужават намисления резултат - кадър и дали не излагат живота ви на риск, без значение дали минимален или оправдан ще е той. Когато между мисълта за заснемането на потенциално уникалния кадър и начина на осъществяването му седи здравето и животът Ви, не рискувайте. Локации, поводи и обекти за снимки винаги ще има.

Материалът е изготвен от Емануела Димитрова, ученичка в ПГТМ “Христо Ботев”, гр. Ботевград, за ученическия проект на EspressoNews - „Работилница за репортери 2019 - Пътят към дома.

„Работилница за репортери 2019 - Пътят към дома“ се провежда под патронажа на българския евродепутат Ева Майдел и с любезното съдействие на:

RollplastAQ MagnitАвтошкола ВасилевиУНСС360 Creative BulgariaVolontimeSamsoniteBHTC 

Медийни партньори на конкурса са: 

NOVAБНТBulgaria ON AIRсп. Мениджърnoviteroditeli.bgobekti.bgTeen Station

Партньор и домакин на церемонията по награждаване на призьорите в „Работилница за репортери 2019 - Пътят към дома“: Община Враца