Личностното развитие, критичното и креативно мислене - основна цел на образованието

1641 преглеждания

Около това мнение се обединиха експерти по време на конференцията „Образование и бизнес“

Основната цел на образованието трябва да e развитие на личността и създаване на критично и креативно мислене. Около това мнение се обединиха водещи експерти от различни сфери по време на десетата международната конференция „Образование и бизнес“, която се организира от телевизия Bulgaria ON AIR. Юбилейното издание на конференцията се проведе на 13 май, в една от най-емблематичните сгради в България – Народния театър „Иван Вазов“. Събитието беше посветено на историите от бъдещето и представи иновации от различни сфери – мода, автомобилната индустрия, технологиите, изкуството. Водещи бяха журналистът от Bulgaria ON AIR Даниел Ненчев и остроумният шестокласник Краси Лаков.

Експертите бяха категорични, че връзката между образованието и бизнеса е гарант за успешна реализация на младите хора, а придобиването на нови знания и умения трябва да е непрекъснато. 

„Основна цел на образованието е личностното развитие. Ако учите и се образовате, а  не сте щастливи, сте си загубили времето. Имаме нужда не просто от лидери, а от лидери със социална ангажираност“, заяви доц. Емилия Занкина, първи зам.-ректор по академичните въпроси на Американския университет в България.

Според съоснователя и изпълнителен директор на СофтУни – Иван Ненков, има три ключови елемента, които са задължителни за изграждането на добра връзка между образованието и бизнеса, и гарантират успешна реализация на хората. Това са актуализиране на образователните програми, в учебните заведения да преподават хора от бизнеса и въвеждане на методиката „учене чрез работа“. 

Традиционното образование е много голяма тромава и консервативна структура, която трудно се приспособява към промените. То е в ролята на догонващ по отношение на това, от което има нужда бизнесът“, обясни Ненков по време на конференцията.

Проф. Майа Богданова, ръководител на катедра „Мода“ в Националната художествена академия, даде примери на десетки успешни студенти и отчете, че във младите таланти биват отличени във всеки международен конкурс, в който участват. Съвременното виждане за изграждане на студентите дава отражение върху впечатляващите им модели, част от които младежите представиха с ревю по време на конференцията. Колекцията беше посветена на опазването на културното наследство. 

В презентация на тема „Бъдещето на електрическата мобилност“ инженерът и автомобилен конструктор Росен Даскалов изтъкна факта, че в България има над 150 компании, които се занимават с производство на авточасти.

„Моята мечта винаги е била в България с българското да покажем, че можем“, сподели Даскалов на конференцията. И добави, че е готов да посрещне всяка нова идея, която е с мисъл за бъдещето, от младите хора в страната ни.

Образование и бизнес: Истории от бъдещето“  завърши с изпълнение на детски хор „Пим-Пам“.

Конференцията е част от политиката на Bulgaria ON AIR и цялата Investor Media Group да насърчава и разпространява проекти в подкрепа на образованието. Заради юбилея си пролетното издание на „Образование и бизнес“ ще бъде единственото за тази година.

Генерални партньори на „Образование и бизнес: Истории от бъдещето“  са Пощенска банка и Lufthansa Technik Sofia. Специални партньори: A1, American University in Bulgaria, Ellipse Center, Каолин.

Институционални партньори: Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, Български форум на бизнес лидерите, Патентно ведомство на Република България, Асоциация на индустриалния капитал в България, ICAP Bulgaria, Българско дружество за връзки с обществеността, Българска търговско-промишлена палата, Българска стопанска камара, Италианска търговска камара в България, Българска асоциация за управление на хора, Българска асоциация на рекламодателите, Френско-българска търговска и индустриална камара, Висше училище по застраховане и финанси, Прознание, Тийноватор, IAB Bulgaria, Център за образователни инициативи, American Chamber of Commerce in Bulgaria, Българска асоциация на ПР агенциите.

Медийни партньори: BBC Знание, Мениджър.news, Espressonews.bg, Аз чета, News.bg.

EspressoNews