НАП спира достъпът до стария портал за електронни услуги на 17 октомври

544 преглеждания

След тази дата ще функционира единствено новата е-платформа на приходната агенция

Достъпът до стария портал за електронни услуги на НАП ще бъде спрян на  17 октомври. След тази дата ще функционира единствено новата е-платформа на приходната агенция. Повече от година, за удобство на потребителите, двата портала функционират едновременно, като през това време са прехвърлени всички потребителски профили и правата на достъп. 

Обновената платформа за електронни услуги на приходната агенция е разработена изцяло в интерес на потребителите, като им дава повече възможности, като директна идентификация, по-интуитивна навигация, изцяло нов дизайн, лесен достъп до информацията за всяка една услуга и допълнителни функционалности, като: Профил, Моите услуги, Известия, Последно използвани услуги. Съдържанието в портала е преструктурирано и допълнено съобразено с потребностите на клиентите, които използват електронните услуги на НАП, както като физически лица, така и като юридически лица. 

Достъпът до електронните услуги на НАП е значително улеснен: за него не се изисква подаване на заявление от потребителите, които са се идентифицирали с КЕП като задължени физически лица или като техни законни представители (при юридическите лица) и вписани в тях идентификатори на автора на подписа.

Упълномощените лица, които са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия портал. В него те могат сами да заявяват достъп до други задължени лица, както и да преупълномощават трети лица, без да се налага, на която и да е от страните, да посещава офис на НАП при условие, че разполага с КЕП.

Упълномощените лица с частичен достъп до е-услугите на НАП в стария портал, ще могат да ги ползват и в новата платформа, но до датата на валидност на квалифицирания електронен подпис (КЕП), посочен в подаденото от тях онлайн заявление за достъп до упълномощено лице. За да продължат да работят в обновения портал като пълномощници с новия си КЕП и след тази дата, необходимо е потребителите да подадат онлайн заявление за достъп на упълномощено лице, след което да го потвърдят в офис на НАП. Друга възможност за това е да изпратят през е-портала електронно известие до задълженото лице, което представляват, и то да потвърди достъпа им.

Важно е да се отбележи, че потребителите, които използват ПИК или личен КЕП не трябва допълнително да се идентифицират в новия Портал за е-услуги на НАП, тъй като текущите им достъпи до услуги и информация са запазени и не са необходими действия от тяхна страна. Потребителите могат да намерят повече информация за новия портал за електронни услуги и видео представяне в сайта на приходната агенция. 

Източник: НАП, Снимка: pixabay.com

EspressoNews

Последвайте EspressoNews във Фейсбук