Националната агенция за приходите ще приема данъчни декларации за доходите, заработени през 2019 г., от 10 януари 2020 г., съобщават от ведомството. Причината е, че от 1 до 9 януари 2020 г. приходната агенция ще извършва годишно приключване за 2019 г. и ще се прави превключване на работата на информационните системи. Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите могат да подадат своята декларация на хартиен носител в офисите на НАП или чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 10.01.2020 г. Промяната в началната дата за деклариране на доходите е заради изискване на законодателството, информират от Агенцията.
От Агенцията информират още:
Плащания към НАП в последния работен ден:
- плащания без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП ще се приемат до 09:00 ч. на 31.12.2019 г.
- плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 13:00 ч. на 31.12.2019 г.
Подаване на Декларации за облагане с корпоративни данъци:
Подаването на декларациите чрез електронната услуга ще започне на 10.01.2020 г.
Лица, които подават уведомления за сключени трудови договори:
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в периода от 1 до 9 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 10 януари. Справочната информация в този период ще е актуална към 2 януари 2020 г. За тези обстоятелства е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи:
Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 10.01.2020 г.
Възстановяване на прекъснати здравно-осигурителни права в периода 1-9 януари 2020 г.:
- Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
- Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 9 януари ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП.
- Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 9 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.
Информация от данъчно-осигурителната сметка:
В периода от 1 до 9 януари 2020 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална към 31.12.2019 г. На 10.01.2020 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.
Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 9 януари 2019 г. Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:
- За периода от 1 до 9 януари 2020 г. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.
- За периода от 1 до 9 януари 2020 г няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.
- За периода от 1 до 9 януари 2020 г няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).
Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.